dinsdag 13 augustus 2024

 

Bespaar op festivals, ga er werken

Ik hou van dansen en muziek (Eviva España) Nou ja, dit liedje van Samantha kan me gestolen worden, maar een festivalletje hier en daar behoort wel tot mijn hobby’s.

In ons kneuterige Noord-Hollandse dorp zijn in de zomer altijd 2 grote festivals waar ik elk jaar heen ga. Sinds vorig jaar, echter als vrijwilliger om te helpen, en dat is naast heel leuk, ook heel voordelig. Het ene festival sta ik de hele avond achter de bar en krijg ik zelfs nog een leuke vergoeding voor mijn werk terwijl je evengoed de muziek meemaakt en je kennissen en vrienden even snel kan spreken, het andere festival is wel geheel vrijwillig en onbetaald maar krijg je wel je eten en drinken en als je bardienst hebt, hoef je hier maar een paar uur te werken en de rest van de tijd kan je gratis het festivalterrein op. Dit jaar ga ik er echter een heel weekend backstage werken waar ik maar nodig ben en kan ik evengoed af en toe een bandje bekijken.

Vrijwilliger zijn op deze 2 festivals, is me goed bevallen en ga ik in de toekomst blijven doen. Je helpt er de organisatie mee, krijgt evengoed wat mee van de gezelligheid en het kost je niks terwijl je er toch aanwezig bent. Ik ben medio 40 dus ik hoef ook niet meer zo nodig dronken en alles mee te maken van het begin tot het eind, en samen met de andere vrijwilligers, heb je ook een heleboel lol en saamhorigheid naast het harde werken.

Ook als je nog wel volop van het festival-leven wilt genieten, kan je flink besparen door er toch te werken, meestal hoef je maar een paar uur te werken en kan je verder gratis naar binnen en toch nog genieten van een deel van de optredens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  Energiekosten besparen in huis Het stookseizoen komt er weer bijna aan en dus weer tijd om extra goed op te letten op de kosten voor ene...