maandag 3 juni 2024

Energiekosten naar 0 Euro!

Vrijdag werd ik gebeld door Greenchoice, zij zijn actief bezig met oude klanten nabellen om ze over te halen weer klant te worden. Normaal gesproken heb ik een grondige hekel aan dit soort telefoontjes en hang ik al snel op omdat ik altijd achterdochtig ben want iedereen wil wat aan je verdienen, maar iets zei me toch maar even het gesprek aan te gaan. 
Ik heb namelijk sinds begin dit jaar extra zonnepanelen aangeschaft waardoor mijn energieverbruik voortaan lager zal zijn dan wat ik opwek dus het is heel belangrijk geworden de juiste energieleverancier te kiezen. Ik heb eigenlijk nog 4 maanden te gaan bij mijn huidige energieleverancier, maar dat was voor Greenchoice geen probleem. Ik heb ze een aanbieding laten mailen, en daarna een vergelijk gedaan met andere leveranciers, en wat blijkt, overstappen is inderdaad de beste keuze. 

Greenchoice rekent namelijk als enige of een van de weinige, nog geen terugleverkosten! In deze snel veranderende energiemarkt en met een verbruik lager dan wat ik opwek, een zeer belangrijk feit. 

Mijn nieuwe maandlasten worden 0 Euro, met de verwachting dat ik na een jaar ook nog eens ca €80,- extra terug zal krijgen. Wat een gek maar heerlijk idee, geld toe krijgen van de energieleverancier. Zo betalen de zonnepanelen zichzelf razendsnel weer terug. 

Verder kan ik niet wachten tot de eindstand van het afgelopen energie-jaar. Van de 12 maanden heb ik de 7 zonnigste maanden goed gebruik kunnen maken van 14 zonnepanelen (ik had er eerst maar 2 vanuit de nieuwbouw van de woning) De energiekosten zijn nog gebaseerd op de oude situatie dus dat wordt in oktober een mooie teruggave. Wie weet kom ik in mijn huidige energiecontract al op 0 euro per maand uit. 

Heb jij wel eens baat gehad bij een reclame telefoontje?

5 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. Niemand heeft dit ooit gehad. Ik betaal 39 per maand bij Greenchoice. Helaas maar acht panelen en het is een slechte zomer,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. eerst afwachten inderdaad hoe het uiteindelijk zal verlopen met de kosten.

      Verwijderen
  2. Nee, eigenlijk niet voor zover ik me kan herinneren. Wij hebben sinds vorig jaar augustus zonnepanelen. Ik ben ook heel benieuwd hoe het verbruik er na een jaar uitziet. Wij zijn klant van Budget Energie, nu al jaren naar tevredenheid. Ooit waren we klant van Greenchoice. Weet niet meer wanneer we zijn overgestapt. Ik ben overigens niet zo'n overstapper, neem er meestal de tijd niet voor om het uit te zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik stap elk jaar over, op zich een kleine moeite, even de kosten vergelijken en aanmelden en de rest wordt geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees inderdaad vaak dat het echt zo makkelijk is. Misschien moet ik dat toch maar eens doen!

      Verwijderen

Dure junimaand, maar wel leuk Deze maand heb ik 3 weken familie logeren. Vooraf heb ik er toch wel een beetje stress van gehad, maar nu na 1...