woensdag 14 augustus 2024

10000 km gefietst!


Het leuke van een elektrische fiets is dat hij eenvoudig diverse statistieken bijhoudt op de fietscomputer. Deze week gaf de fietscomputer aan dat is vanaf de aanschaf van mijn fiets al weer 10000 km heb gefietst! dat is een afstand van de Noordkaap, het noordelijkste puntje van Noorwegen naar Sparta, het zuidelijkste puntje van Griekenland. Ik raak steeds verslaafder aan fietsen dus ik verwacht de volgende 10000 kilometer sneller te halen dan deze reeks. 

Vandaag ben ik vanwege het weer met tegenzin met de auto naar mijn werk, maar het is zelfs zo dat ik wel moest, omdat mijn auto het ook niet zo leuk vind om te lang stil te staan en anders niet meer zou starten. Als ik daar niet op hoefde te letten, had het zo kunnen zijn dat ik heel augustus geen enkele auto-kilometer had hoeven maken. Helaas kan de auto niet weg want ik heb natuurlijk ook wel eens langere ritten te doen of echt slecht weer. 

Al dat fietsen is natuurlijk ook ergens goed voor. Hoe ik de fiets gebruik, verbrand ik ongeveer 240 Kcal per uur fietsen. die 10000 km staat voor mij ongeveer voor 400 uur fietsen en dus een verbruik van 96000 Kcal! oftewel 12,5 kg puur vet afvallen. 

Verder bespaart het mij natuurlijk benzine, zo'n 670 liter met mijn Opel Corsa wat staat voor ca €1300,-

Op naar de volgende 10000 fietskilometers.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb helaas geen kilometerteller op mijn fietsen, maar ik fiets VRESELIJK veel. Ik rijd bijna nooit in mijn auto, durf het haast niet te zeggen maar haal de drieduizend kilometer per jaar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fietsen is ook veel lekkerder eigenlijk. Als het zo door gaat bij mij, zit ik dit jaar op maximaal 2500 km met de auto

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als ik dus. Toch houd ik mijn auto (nieuw gekocht, nu 13 jaar oud) omdat ik er nu zo weinig kosten aan heb dat ik wel mal zal zijn om hem weg te doen. Ik heb een verzekering bij Ohra, ik betaal 52 euro per duizend kilometer. Misschien iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen

  Energiekosten besparen in huis Het stookseizoen komt er weer bijna aan en dus weer tijd om extra goed op te letten op de kosten voor ene...