woensdag 31 juli 2024

 

Bespaarchallenge juli, hoe is het verlopen:

Het is de laatste dag van juli en zo is de maand verlopen:

Ik heb veel uit voorraad gegeten en en een aantal leuke uitjes gehad. Ik heb nog een mobiele airco verkocht op Marktplaats. Verder heb ik zoveel mogelijk op de fiets gedaan maar ben op een paar regenachtige dagen met de auto naar mijn werk gegaan en had een tripje van 60 km retour naar een afspraak met de auto. Al met al is het een mooie zuinige maand geweest, zie hieronder de cijfers.

Uitgaven boodschappen: €96,64 waarvan 3 halen 1 betalen vaatwastabletten €26,90 dus eigenlijk zat ik rondom €70,- want de vaatwastabletten had ik anders nog niet gekocht maar ik kon 67% korting niet laten liggen natuurlijk. Maar de challenge om onder €100,- uit te komen is gehaald.

Uitgaven uitjes en leuke dingen: 2 etentjes, 2 verjaardagen, dagje varen en bbq: €122,-

Een weekend kamperen met vriendinnen: €100,-

Uitgaven kleding, spullen voor in huis, overige uitgaven: €0,-

Leuke bijkomstigheid, precies in de bespaarmaand een mobiele airco verkocht voor €225,-

Gereden auto-kilometers: 210 kosten €27,-

Gereden fiets-kilometers: 750 kosten €0,-

Totale uitgaven juli incl. alle vaste lasten zoals verzekeringen, hypotheek etc. etc en opbrengsten mobiele airco.: ca €700,- dat is een heel mooi resultaat ten opzichte van mijn gemiddelde maandkosten van ca €1150,-.

Ik heb totaal niet het gevoel dat ik zuinig heb geleefd en heb volop genoten van de zon met fietsen en de leuke uitjes met vrienden en familie. 

1 opmerking:

  1. Goed bezig! Vooral leuk dat je niet het gevoel hebt dat je zuinig hebt geleefd is fijn, want dat betekent dat je gedaan hebt wat je wilde doen. Zuinig zijn is een mooi streven, maar daarnaast is het ook belangrijk te genieten van het hier en nu. Een combinatie van verstandig uitgeven én sparen, zoiets dus.

    BeantwoordenVerwijderen

  Energiekosten besparen in huis Het stookseizoen komt er weer bijna aan en dus weer tijd om extra goed op te letten op de kosten voor ene...