donderdag 4 juli 2024

Dure junimaand (2) bespaaruitdaging juli

Zoals al aangegeven, was juni een dure maand door het familiebezoek. Deels door hen, deels omdat ik ook even een tripje naar de Sligro heb gemaakt voor wat bulk aankopen waardoor mijn boodschappenkosten toch altijd verdubbelen. Ik probeer de boodschappenkosten rond de €200,- per maand te houden. Juni kwam op ca €475,- uit. Kortom, tijd voor actie!

Juli ga ik een uitdaging aan en wil op maximaal €100,- uitkomen, dit moet zeker lukken. De tussenstand vandaag is dat ik nog geen boodschappenkosten heb gemaakt in juli en dat ik ga proberen zoveel mogelijk voorraad te benutten. 
Wat ik voldoende op voorraad heb en niet hoef te kopen: alle benodigde huishoudelijke non-food artikelen, boter, olie, vlees, brood, alle soorten drinken, pasta, rijst, aardappels, paar soorten soep, aantal soorten saus, 
linzen, mais, tonijn, granola en chocolade. Wat ik deels op voorraad heb: noten, beetje groente, beetje zuivel, beetje broodbeleg, nog een paar eieren, 2 porties eerder gemaakte nasi in de vriezer.

Er staan een paar uitjes op de planning waardoor ik die dagen niet voor alle maaltijden hoef te zorgen. Die uitjes kosten natuurlijk ook geld, maar daar staat een budget van €150,- per maand voor en dat redt ik eigenlijk altijd makkelijk dus als dat dit keer iets hoger uit komt is dat niet zo erg. 

Wat ik zal moeten kopen: groente, kip, zuivel, eieren, broodbeleg, noten, evt chips als er nog een beetje budget over is want dat is mijn guilty pleasure 

(fruit is aanwezig op mijn werk en hoef ik dus niet zelf te kopen).

Ik ga zoveel mogelijk mijn voorraden benutten en van de boodschappen die ik wel moet doen proberen om de voordeligste keuzes te nemen. Verder werkt het voor mij als ik goed vooruit plan wanneer ik wat ga eten en zo min mogelijk boodschappenmomenten heb.

Met mijn planning nu, zal ik 9, 19 en 28 juli boodschappen moeten doen in verband met verse groente. 

Verder in het kader van de bespaaruitdaging beloof ik plechtig geen kleding of spullen voor in huis te kopen, zo veel mogelijk de fiets te pakken in plaats van de auto en me in te houden met de geplande restaurantbezoeken en geen uitjes bij te plannen, juli zit toch al volgepland.

Eind van de maand zal ik laten weten of de uitdaging gelukt is. 

Houden jullie wel eens een bewuste bespaarmaand?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dure junimaand (2) bespaaruitdaging juli Zoals al aangegeven, was juni een dure maand door het familiebezoek. Deels door hen, deels omdat ik...