maandag 8 april 2024

Introductie 

Welkom op mijn blog waar ik mijn passie voor budgetteren en consuminderen wil delen.

Ik ben een single vrouw van medio 40 die na een scheiding eigenlijk geen idee had wat het leven nu eigenlijk kost want een leven met 2 fulltime werkers zonder kinderen heeft natuurlijk geen enkele financiële zorgen tenzij je royaler leeft dan wat er binnen komt, wat wij gelukkig niet deden. Er kwam dus genoeg binnen om alle lasten te kunnen betalen en te sparen en ik keek eigenlijk bijna nooit wat er op de rekening stond en wat alles kost en wat er eigenlijk allemaal werd afgeschreven. 

Na de scheiding ben ik meteen gestart met het bijhouden van mijn boekhouding om te kijken wat er binnen komt en uitgaat zodat ik met een 1 persoons inkomen niet in financiële problemen zou komen. Dit veranderde mijn leven! ik werd een gepassioneerd amateur boekhouder met een meer dan gezond spaarpercentage.

Ik kocht in mijn eentje een nieuwe woning en begon een schone lei qua spullen. Alles kreeg een plekje en ik merkte dat ik snel tevreden ben met wat ik heb en geen behoefte heb aan teveel spullen. Wel vind ik orde en netheid fijn en dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik automatisch een geordende en nette woning heb en weinig onnodig geld uitgeef aan spullen.

Daarnaast ging ik lezen op verschillende blogs zoals mistermoneymustache, geldnerd en nog een aantal anderen en zag dat er nog veel meer mensen in het leven staan zoals ik en ik van hen ook kon leren. 

In deze blog deel ik graag mijn tips voor een georganiseerd leven met een gezond spaarpercentage en een consuminder-lifestyle omdat ik merk dat dit zorgt voor een gelukkig en bescheiden leven zonder mijzelf te kort te doen, maar wel een leven met een grote financiële vrijheid. 

3 opmerkingen:

  1. Ik heb jouw blog vandaag ontdekt en het lijk mij een leuk blog. Ik heb nog lang niet al je blogpost gelezen, maar wat is las is interessant genoeg om je op mijn leeslijst te plaatsen. Bij elk nieuwe bericht verschijn je in mijn leeslijst.
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, en ik ontdek jouw blog weer via de blog van aaf! Welkom in consuminderland. We kunnen veel van elkaar leren, en elkaar inspireren, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jullie mij volgen, ik probeer elke 1 a 2 weken wat te posten, respect voor jou Aaf, dat je iedere dag wat schrijft! Ik kijk ook altijd even bij jou. Ik zal ook even bij jou kijken mevrouw H te B, inderdaad altijd inspirerend om over consuminderen te lezen

    BeantwoordenVerwijderen

  Energiekosten besparen in huis Het stookseizoen komt er weer bijna aan en dus weer tijd om extra goed op te letten op de kosten voor ene...